De Havilland Tiger Moth je britský dvoumístný cvičný dvouplošník, který byl vyvinut v roce 1931. O rok později vylepšenou verzi zavedla do služby RAF. Celkem bylo postaveno 8 848 kusů. Kromě RAF byl Tiger Moth používán také ozbrojenými silami dalších více než třiceti zemí a jako soukromá či klubová letadla létaly Tiger Mothy po celém světě.

Výhodou Tiger Mothu je jeho obratnost a poměrně malá rychlost, při které zvládá jednotlivé akrobatické obraty. A akrobacie letadel vyrobených před 2. světovou válkou je dnes již velmi zřídka k vidění. Letouny byly v letech 2009 až 2016 precizně restaurovány do zcela původního stavu, včetně přístrojového vybavení. Létají v působivém zbarvení EFTS (Elementary Flight Training School), kterým byly opatřeny ve 40. letech během služby u Královského letectva. Předpisové válečné zbarvení tvoří tmavě zelená a tmavě zemitě hnědá barva na horních a bočních plochách, spolu s aplikací světlejších odstínů na spodním křídle a dole je pak sytá žlutá.

Tiger Moth v číslech:

Rozpětí křídel: 8,94 m

Maximální rychlost: 172 km/h

Dolet: 443 km


Piloti letadla Tiger Moth nosí originální výstroj nebo velmi kvalitní napodobeniny Královského letectva z období II. světové války. Zároveň tím vyjadřují poctu československým letcům a mechanikům, kteří v řadách RAF během války sloužili.

Pro Tiger Moth je limitní pilotova tělesná výška 190 cm, a to jak v předním, tak i v zadním pilotním prostoru. Přečnívat příliš z kabiny se nedoporučuje. Za prvé tam fouká a výhled směrem dopředu se tím zlepší jen nepatrně. Navíc letadlo vypadá groteskně malé, když z něho pilot, jakkoliv přečnívá. Pro zlepšení výhledu do stran se běžně létá i startuje a přistává s otevřenými bočními dvířky.